یزدفردا: فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از شناسایی بیش از ۲۰۰۰ روستای فاقد آب آشامیدنی سالم از سال ۹۹ تاکنون خبر داد که در حال حاضر در قالب قرارگاه «مرد میدان» به ۵۰۰ روستا آبرسانی شده است.

به گزارش یزدفردا: سردار محمدعلی نظری ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در آیین  بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی سپاه ثارالله استان کرمان در جیرفت، محرومیت زدایی را مستلزم انجام کار جهادی دانست و افزود: بعد از سیستان و بلوچستان، دومین استان در آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) هستیم که در قالب قرارگاه مرد میدان نیز به ۶۱ روستا آبرسانی شده و بیش از ۹۳۰۰ خانواده از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

وی مدیریت و کار جهادی را راه حل همه مشکلات دانست و با اشاره به جنگ ترکیبی طی ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی بر لزوم امیدآفرینی با مشارکت مردم در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر مدیریت و کار جهادی در تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی، مدیریت و حاکمیت نهادینه شود، این مهم حلال مشکلات خواهد بود.

سردار نظری با یادآوری تحقق آینده نگری امام راحل در اهداف بسیج، اظهار کرد: بسیج نهادی است که باعث همدلی بین مسئولان و مردم شده که زمینه بهتر خدمت رسانی و حل مشکلات منطقه‌ای را به همراه خواهد داشت .

فرمانده سپاه ثارالله استان با اشاره به فعالیت جهاد سازندگی در مناطق محروم و کم برخوردار، کرمان را جزء قوی‌ترین قرارگاه‌های جهادی کشور عنوان کرد که با تاسی از مکتب شهید سلیمانی، قرارگاه مرد میدان تشکیل شده و افزود: با بررسی مشکلات، اولویت‌ها را به ترتیب آب شرب، بهداشت، سلامت، مسکن، آب کشاورزی، اشتغال، ساخت مسجد و رفع مشکلات اجتماعی قرار دادیم.

سردار نظری رفع تنش آبی را از اولویت‌هایی برشمرد که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و گفت: به منظور رفع تنش آبی به روستاها رفتیم و بیش از ۲۰۰۰ روستای فاقد آب آشامیدنی شناسایی کردیم که از سال ۹۹ به ۵۰۰ روستا آبرسانی شده و در قالب قرارگاه مرد میدان نیز به ۶۱ روستا آبرسانی شده و بیش از ۹۳۰۰ خانواده از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش تنبیه دشمن را جزء مطالبه رهبری و هم خواست مردم دانست که با عملیات وعده صادق محقق شد و اظهار کرد:  موشک‌هایی که از لایه‌های حفاظتی عبور کرد و به سرزمین اشغالی رسید، بزرگترین پیروزی راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است زیرا رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن کنسولگری ایران در دمشق می‌خواست به دنیا ثابت کند که ما خاک ایران را در کشور دیگری هدف قرار دادیم و ایران نمی‌تواند با ما مقابله کند اما به لطف خدا با عملیات وعده صادق دشمن اسرائیلی دچار یک شکست راهبردی دیگر شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه جیرفت نیز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در انقلاب اسلامی دو نهاد سپاه پاسداران و جهاد سازندگی شکل گرفتند و جهاد سازندگی برای کمک رسانی به مردم و در حوزه عمرانی فعالیت‌های کم نظیری انجام داد اما پس از ادغام در وزارت جهاد کشاورزی جوانمرگ شد.

حجت الاسلام میثم تارم اقدامات انجام شده توسط سپاه را در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر دانست و افزود: اقداماتی که سپاه و بسیج سازندگی در مناطق محروم انجام داده مردم را دلگرم و امیدوار کرده و باعث شده مردم هم به کمک بسیج سازندگی بیایند و معنای بسیج هم مردمی بودن آن است.

تارم گفت: به علت کم آبی آثار خشکسالی بیشتر نمایان است اما بسیج سازندگی در چند سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی به روستاهای مناطق محروم انجام داده که قابل تقدیر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا